Un grup d'agents cívics amb membres de la Guàrdia Urbana

Prop de 9.500 actuacions dels agents cívics en el primer semestre de l’any

La seva missió és donar suport a la ciutadania i vetllar pel compliment de les ordenances de civisme i neteja, així com donar suport en l’àmbit assistencial, trànsit i via pública mitjançant la mediació i la pedagogia.

Els agents cívics han realitzat prop de 9.500 actuacions en el primer semestre de l’any. La seva missió és donar suport a la ciutadania i vetllar pel compliment de les ordenances de civisme i neteja, així com donar suport en l’àmbit assistencial, trànsit i via pública mitjançant la mediació i la pedagogia.

Els agents cívics són guiats i gestionats per la Guàrdia Urbana, amb una vocació i un servei molt transversal que ajuden a buscar solucions en situacions que passen a la ciutat a través de la mediació i el diàleg i que en poques ocasions requereixen el suport de la policia local.

Tot i així, cal destacar que del total d’actuacions, el 33% correspon a actuacions en matèria de l’ordenança de neteja, el 23% tenen a veure amb l’ordenança de civisme, el 22% amb actuacions en matèria de trànsit i el 19,5% amb tasques assistencials, majoritàriament corresponent a donar informació a la ciutadania.

Lleida ha incorporat recentment sis nous agents cívics que seguiran realitzant les funcions que tenen assignades:

- vetllar pel civisme en l’ús i conservació dels espais públics

- vetllar pel compliment de les Ordenances, per exemple, advertint propietaris d’animals de companyia, conductors de VMP, transeünts i conductors.

- avisar els serveis municipals quan detecten desperfectes o deficiències en el mobiliari urbà: bancs trencats, jocs infantils en mal estat, paviments amb risc de caiguda, grafits...

- controlar les entrades i sortides de centres educatius de la ciutat, ajudant a canalitzar els fluxos de persones

- col·laborar en campanyes informatives de l'Ajuntament de Lleida encaminades a la promoció d’hàbits saludables i la millora de la convivència.

- anar a zones específiques on s'han detectat queixes individuals o col·lectives.

- avisar la Guàrdia Urbana davant qualsevol fet que sigui competència dels cossos i forces de seguretat.

- atendre i ajudar, en primera instància, qualsevol ciutadà/na que ho requereixi i/o demani informació sobre algun servei.

La incorporació d’aquest perfil a la ciutat respon a les convocatòries que realitza el Servei d’Ocupació de Catalunya.