La regidora Pilar Bosch i l'equip del Lleida Convention Bureau s'ha reunit amb l'organisme català especialitzat en el negoci d'esdeveniments..

Reunió del Lleida Convention Bureau amb el Catalunya Convention Bureau a la Fira IBTM WORLD 2024

Es comença a treballar en un workshop, d'àmbit nacional, per rebre associacions interessades en organitzar esdeveniments professionals a Lleida i un fam trip pel sector corporate per atraure empreses potents de cara a futures convencions

Lleida ha desplegat una agenda de 25 reunions a la Fira referent internacional dels esdeveniments professionals en turisme de negocis

 

 

Es comença a treballar en un workshop, d'àmbit nacional, per rebre associacions interessades en organitzar esdeveniments professionals a Lleida i un fam trip pel sector corporate per atraure empreses potents de cara a futures convencions

Lleida ha desplegat una agenda de 25 reunions a la Fira referent internacional dels esdeveniments professionals en turisme de negocis

 

 

La regidora de Promoció de la Ciutat i presidenta de Turisme de Lleida, Pilar Bosch, acompanyada de la directora tècnica de l’organisme, Mònica Terrado, ha visitat avui, a Fira de Barcelona, el certamen internacional de referència pel fa al sector dels esdeveniments professionals: la Fira IBTM (Incentives, Business Travel and Meetings). 

Bosch ha aprofitat la visita per a mantenir una reunió de treball amb la directora del Catalunya Convention Bureau, Sònia Serracarbassa, per travar accions comercials que es puguin acollir a la ciutat de Lleida de cara al 2025. Entre altres, s’ha parlat de l'organització d'un workshop, d'àmbit nacional, que permeti rebre diverses associacions interessades en organitzar esdeveniments professionals. En aquesta línia, a més de donar a conèixer totes les possibilitats que ofereix la ciutat de Lleida com a destinació MICE, es planteja realitzar una trobada amb les empreses membres del LCB per tal d'establir contactes i sinèrgies de cara a futurs esdeveniments.

En el decurs de la reunió, Bosch, Serracarbassa i Terrado també han posat damunt la taula l'organització d'un Fam Trip pel mercat empresarial, sector corporate, per atraure empreses potents de cara a futures convencions, presentacions de productes o viatges d'incentius. Lleida destaca per la seva situació estratègica, la bona connexió via AVE amb les principals ciutats espanyoles, per la seva capacitat d'oferir activitats diferents relacionades amb la singularitat de l'Horta i la gastronomia, i també és remarcable el gran nombre d'espais singulars per a realitzar activitat congressual, començant pel potencial del Palau de Congressos – La Llotja.

 

En el marc de l’IBTM WORLD 2024, esdeveniment mundial líder per a la indústria de reunions, incentius, conferències i esdeveniments, (MICE), el Lleida Convention Bureau ha desplegat una agenda de 25 reunions amb diferents agents interessats del sector. El LCB de Turisme de Lleida acudeix anualment a aquesta cita, presentant Lleida com una ciutat atractiva, sostenible i preparada per acollir esdeveniments professionals. La presència a l’IBTM es fa de la mà de nombroses empreses lleidatanes implicades d’alguna manera en aquest sector, com poden ser allotjaments, oferta gastronòmica, espais singulars, activitats d’oci, patrimoni cultural, transports, audiovisuals, comunicació o guies locals, entre d’altres. 

L’IBTM, amb 2.500 expositors i 12.000 professionals del sector, és el punt de trobada per a tota la indústria del turisme de negocis i esdeveniments que treballa per oferir localitzacions i experiències excepcionals als clients d’arreu del món.

 

El Lleida Convention Bureau de Turisme de Lleida

 El LCB és l’àrea tècnica que des de Turisme de Lleida s’encarrega de la captació, el suport i el seguiment de les activitats professionals i de turisme de negocis que arriben a la ciutat. Entre la carta de serveis que ofereix el LCB hi ha la gestió de descomptes RENFE per assistents i ponents. Assessorament en allotjament, transport, activitats d’oci. També és va intermediació amb els diferents proveïdors. Es  gestionen i organitzen diferents tipologies de visites guiades que poden arribar a ser programes d’un dia sencer per als acompanyants dels congressistes. Si l’organització ho requereix, es confecciona i faciliten codis QR personalitzats en cada activitat congressual que permet tenir un accés a informació pràctica de la ciutat: plànol, agenda d’activitats, horaris de monuments, visites guiades.

El passat mes d’octubre, des del LCB, es va treballar i intervenir en les Jornades Catalano-Balears d’Assessors Fiscals, en la Reunió Xarxa Micofood, de l’àmbit de l’agronomia, en el 333 Experience Congress Nutrición y Alimentación Aplicada, i en la 5th European Sustainable Phosphorous Conference. A mitjans de mes, es va donar suport al V Congrés de l’Associació Catalana de Llevadores (ACL) i al XXII Congreso de la Federación de Asociaciones de Matronas de España (FAME) que es va fer a Lleida tres anys després que es preparés la candidatura, precisament, des del LCB de Turisme de Lleida, i que va suposar portar a la ciutat 600 professionals. També es va fer especial atenció  al XXIV Congreso ASNALA (Asociación Nacional de Laboralistas) i a la Jornada Nacional de l’IRB.

El Lleida Convention Bureau també ofereix serveis de difusió i comunicació sobre Lleida, com un vídeo de ciutat preparat per a presentar-se abans, durant o després del congrés. Es faciliten landyards o alguns obsequis i es participa en la difusió del congrés o la jornada a les xarxes socials, entre altres tipus de serveis.