Sessió informativa a la Cambra de Comerç per promoure els APEUs a Lleida
Sessió informativa a la Cambra de Comerç per promoure els APEUs a Lleida. La reunió servirà per fer seguiment del treball que s’ha fet sobre les Àrees de Promoció Econòmica Urbana a la ciutat i per explicar el projecte Compra a Lleida, finançat amb fons #NextGenerationEU
La regidora de Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, participa aquesta tarda en la sessió informativa organitzada a la Cambra de Comerç de Lleida per promoure la creació d’APEUs, Àrees de Promoció Econòmica Urbana, a la ciutat. En aquesta sessió, en què s’ha convocat les entitats i agents del sector comercial, s’ha repassat el treball fet fins ara i les accions que es preveuen de cara al 2024. A més, s’ha explicat el projecte “Compra a Lleida”, dins el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) de l’Estat i finançat amb els fons europeus #NextGenerationEU.
L’Ajuntament de Lleida, mitjançant l’àrea de Comerç, va iniciar l’any passat diverses accions per avançar en la difusió del projecte APEU i per aprofundir en el seu coneixement i analitzar la viabilitat de la seva implantació a les principals zones comercials de Lleida. S’està actuant a dues zones de la ciutat, a l’Eix Comercial i a la Zona Alta. En el primer, s’està avançant en l’elaboració d’un pla d’acció, després que s’hagi fet un estudi de l’oferta i la demana comercial a la ciutat i, en concret, a l’Eix. Pel que fa a la Zona Alta, s’està iniciant l’activitat amb la delimitació de l’àrea. Per això, la sessió d’aquest dimecres permetrà fer més passes.
En aquest context, Oriol Cesena, de la consultora Focalizza, donarà informació sobre els principals aprenentatges de les jornades que s’han fet sobre les APEUs a Catalunya.
Compra a Lleida
El projecte Compra a Lleida és per a l’enfortiment de l’activitat comercial en zones turístiques i ha estat concedit en el marc del PRTR i els fons europeus, amb una subvenció de prop d’un milió d’euros. Els objectius principals són la digitalització i adaptació del comerç, millorar l’experiència digital i física de les persones compradores i incrementar la gestió públic i privada per afavorir la competitivitat.
El projecte preveu l’actuació en diversos àmbits, com inversions a la via pública, contribuir a la sostenibilitat i l’economia circular, la digitalització del sector i la formació. Entre altres accions, això es concreta en l’ampliació de l’espai per a vianants a la Rambla de Ferran, implantar un sistema d’aparcament intel·ligent o la creació d’una comunitat energètica, a més d’implementar un Chatbol, una plataforma en línia i a temps real (online i ontime) o la connexió amb els APEUS de l’Eix Comercial i la Zona Alta.