El Consell Rector de Turisme de Lleida s'ha reunit aquest dilluns

Turisme de Lleida es prepara per dedicar-se exclusivament a la promoció turística de la marca Lleida

L’ens de promoció turística aposta per centrar-se i reforçar-se tècnicament en màrqueting i promoció. Es proposa la dissolució de l’organisme i se’n desvincula, exclusivament, la gestió administrativa i els recursos humans, que assumirà l’Ajuntament de Lleida. La dissolució de l’organisme no afecta el personal ni la ubicació de l’ens al carrer Major.

El Consell Rector de Turisme de Lleida ha aprovat avui, per unanimitat de tots els representants del grups polítics, que s’iniciï l’expedient que ha de culminar en la dissolució de l’ens de promoció turística de La Paeria com a organisme autònom.

La dissolució no afecta el personal, ni la ubicació de l’ens, al carrer Major de Lleida, i es planteja per poder-se centrar i reforçar el vessant tècnic de turisme en els àmbits de promoció, màrqueting, dinamització turística, digitalització o recuperar el partenariat  amb els principals agents socioeconòmics de Lleida.   

Amb la dissolució, seran exclusivament la gestió administrativa i de recursos humans les àrees que es vincularan a l’estructura pròpia de la Paeria.

Turisme de Lleida es va crear com a organisme autònom de caràcter comercial i de serveis per acord del Ple del dia 24 de setembre de 1993, amb la finalitat de regular en règim de gestió directa i mitjançant un ens amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, la promoció de Lleida en general i especialment el foment del turisme i la comercialització dels productes turístics. Aquests estatuts i la seva regulació era coherent amb la normativa vigent en aquell moment.

Posteriorment, any 2008, els canvis normatius van obligar a transformar en un organisme autònom al que se li aplica tota la mateixa normativa que a l’Ajuntament de Lleida, fet que va implicar una pèrdua d’agilitar i autonomia en la tramitació.

Sobre aquesta base, i atenent als principis d’optimització de recursos, es dissol l’organisme amb la voluntat de desvincular-ne tot allò que és purament gestió, que ara assumirà completament Paeria, i facilitar i reforçar, per tant, l’estratègia i l’equip en temes de màrqueting i promoció.

S’inicia doncs un procés perquè partir del dia 1 de gener, amb la dissolució de l’organisme autònom Turisme de Lleida, l’àrea de promoció turística de l’Ajuntament de Lleida es podrà centrar crucialment en:

  • Promoure la presència activa de la Corporació en el mercat turístic, promoure la coordinació dels sectors interessats en el foment del turisme de la ciutat i fomentar la comercialització dels productes turístics de Lleida: Lleida com a marca turística.
  • Promoure i gestionar els serveis turístics d’informació i dinamització turística i realitzar i estimular tot tipus d’activitats, que suposin un enriquiment del temps de lleure.
  • Impulsar la creació, millora i protecció dels productes turístics de la ciutat de Lleida en concordança amb l’objectiu de Destinació Turística Intel·ligent i en línia amb la digitalització del sector i les oportunitats de la IA en matèria de promoció turística.
  • Gestionar i explotar equipaments, establiments i altres productes i recursos turístics de l’Ajuntament de Lleida i participar en la gestió d’aquells que siguin titularitat d’altres ens públics o privats.
  • Promoure l’oferta turística de la ciutat de Lleida i recuperar el partenariat i per tant, la interacció amb els principals agents i sectors de l’àmbit turístic.