Un “Tirant lo Blanc” del segle XXI amb música en directe de Judit Neddermann, dissabte a La Llotja
Abans de l’espectacle, Màrius Serra explicarà en una conferència els paral·lelismes del clàssic literari amb l’actualitat
També el 22 de març, “Percussió Llatina”, a l’Auditori Municipal Enric Granados
Les dues propostes formen part de la Diada del Teatre Cap Butaca Buida
Abans de l’espectacle, Màrius Serra explicarà en una conferència els paral·lelismes del clàssic literari amb l’actualitat
També el 22 de març, “Percussió Llatina”, a l’Auditori Municipal Enric Granados
Les dues propostes formen part de la Diada del Teatre Cap Butaca Buida
La regidoria de Cultura ha programat dues propostes ben diferents per a aquest dissabte, 22 de març, en el marc de la iniciativa Cap Butaca Buida, que té per objectiu omplir les platees dels teatres de Catalunya per fer gaudir tothom de les arts escèniques. Al Teatre de la Llotja es podrà veure una adaptació de Màrius Serra del clàssic Tirant lo Blanc (20 h), mentre que a l’Auditori Municipal Enric Granados s’ha programat un concert familiar, Percussió Llatina (18.30 h).
La proposta de Serra és una actualització del clàssic de literatura cavalleresca de Joanot Martorell com mai s’havia vist abans. Joan Arqué (Canto jo i la muntanya balla) dirigeix aquesta adaptació teatral amb una perspectiva trencadora i actual. L’espectacle agafa els capítols més èpics de les aventures del cavaller de València i segueix Tirant i Plaerdemavida en un naufragi fins a les costes del nord d’Àfrica i en el seu llarg periple per tornar a casa, a Constantinoble, amb la seva estimada Carmesina. La història és plena de perills, amors i conflictes que ressonen, a través del temps, fins al món d’avui dia, malgrat haver-se escrit fa més de cinc cents anys. El muntatge actual vincula les aventures del mític personatge amb els conflictes contemporanis, establint paral·lelismes amb els relats nacionals que ens expliquem en la societat moderna, suggerint que la història sempre l’escriuen els vencedors i que els herois sempre s’erigeixen sobre els cadàvers de gent innocent.
L’espectacle, que està programat dins el cicle de Grans noms, comptarà amb la música en directe de Judit Neddermann i està recomanat per majors de 14 anys.
Prèviament, a les 18.45 h, es farà al mateix Teatre de la Llotja la conferència Tirant lo Blanc avui. Màrius Serra posarà en el context europeu la novel·la més destacada en la llengua catalana, exemplificarà el procés de reescriptura en català actual i posarà el focus en els aspectes triats per a la dramatúrgia perquè emmirallen circumstàncies de l'actualitat, més de cinc segles després de la seva escriptura. L’activitat és gratuïta i està adreçada a tots els públics.
D’altra banda, l’Auditori Municipal Enric Granados ha programat una proposta per a públic familiar, especialment a partir dels 10 anys. Percussió llatina, a càrrec d’Artixoc, convida a gaudir d’una barreja de ritmes indígenes i colons. Després de dècades de domini de la música anglosaxona, arriba, des de vàries latituds del Sud d’Amèrica, la música llatina per canviar la manera en la qual es concep una pista de ball i les noves generacions trenquen prejudicis i enderroquen barreres en la indústria musical. L’espectacle mostra la meravellosa riquesa que està conquerint el món d’una manera molt més amable: a través de la música.
Les entrades per als dos espectacles teatrals es poden comprar a les taquilles dels equipaments culturals o en línia, en aquest enllaç.
Cap Butaca buida
Lleida torna a sumar-se així a Cap Butaca Buida, que enguany celebra la seva segona edició. En total, setze espais escènics a la demarcació de Lleida participen en la iniciativa. A més, enguany les Illes Balears, la Catalunya Nord, la Comunitat Valenciana i l’Alguer s’estrenen a Cap Butaca Buida.
La Diada del Teatre està impulsada per l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya (ADETCA) amb el suport de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya i de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, i amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Lleida i La Paeria.