El govern
Et presentem com s’estructura el Govern de la Paeria de Lleida.
La Paeria és el nom del govern municipal de Lleida des del 1264. En aquesta secció pots consultar com s’estructura el Consistori, qui integra la institució i quins són els seus principals òrgans.
L’Ajuntament de Lleida és l’administració de primer nivell que governa la ciutat i el terme municipal de Lleida. Les seves principals competències i funcions abasten la gestió de l’urbanisme, dels residus urbans, la protecció del medi ambient, la xarxa d’aigua, les infraestructures viàries del municipi, l’atenció social, la Guàrdia Urbana i la protecció civil, el trànsit a la ciutat, el transport públic urbà, la promoció turística, econòmica i de l’ocupació, la salut pública i cementiri, els serveis educatius, la promoció de l’esport i la cultura, les fires i mercats i l’impuls de la participació ciutadana en la vida cívica, entre altres. La transparència, l’e-govern i la permanent modernització dels serveis digitals municipals –la web on et trobes n’és un exemple- són altres objectius fonamentals d’aquesta administració, amb la finalitat de ser més àgil i efectiva així com per atansar-se a la ciutadania.
La Paeria és un dels principals prestadors de serveis públics a Lleida i compta amb un equip humà d’un miler de persones per fer-los efectius. Som al teu servei.
Et presentem com s’estructura el Govern de la Paeria de Lleida.
Et presentem l’estructura organitzativa de la Paeria.
El Consistori està format per sis grups municipals.
El Ple Municipal és el principal òrgan de decisió de l’Ajuntament. Està format pel conjunt d’edils i presidit per l’alcalde.
Coneix l’acció del govern de l’Ajuntament de Lleida amb els documents que et presentem en aquest apartat.
Aquí trobaràs els documents que tracen l’estratègia de l’acció municipal per a diferents àmbits i que s’han elaborat amb la intervenció d’altres agents i sectors de la ciutat.
En aquest apartat et presentem tota la informació de transparència de l’Ajuntament de Lleida segons Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, accés a la informació pública i bon govern.
La Sindicatura de Greuges de la Paeria té la missió de defensar els drets que la legislació de règim local té reconeguts a la ciutadania.
Espai de la Secció de Comunicació de l’Ajuntament de Lleida, amb les seves dades de contacte per trametre consultes i peticions així com accés als materials informatius i gràfics que elabora.
En aquest apartat t’oferim les principals dades econòmiques de la institució, amb els pressupostos i comptes anuals, liquidacions, l’execució trimestral del pressupost i els indicadors econòmics.
L’Ajuntament de Lleida dona suport a la ciutadania en la realització de tràmits i consultes a través d’oficines físiques així com telèfons i eines digitals d’atenció. Ho trobaràs en aquest apartat, on també t’oferim el directori de contactes.
Aquí t’expliquem com ho has de fer per demanar cita prèvia per a l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana i per a l’Oficina de Gestió i Atenció Tributària de l'Ajuntament de Lleida.
Canal segur de participació per enfortir la integritat del sector públic. Si has detectat una mala praxi i pots aportar-hi proves, envia la informació a través d'aquest canal.