Funcions dels llocs de personal directiu de l'Ajuntament

El/la Director/a Executiu/va

Les seves funcions són:

  1. Donar suport per a l’impuls executiu de les decisions polítiques adoptades pels òrgans de govern.
  2. Coordinar i dirigir les diferents àrees i proposar treballs transversals.
  3. Coordinar l’acció dels serveis municipals.
  4. Supervisar les actuacions dels ens dependents de l’Ajuntament de Lleida per aconseguir els objectius que li han estat encomanats.
  5. Responsabilitzar-se de l’execució de les funcions encomanades, especialment les atribuïdes per l’Alcaldia.
  6. Organitzar els recursos municipals sota els principis de servei públic, eficàcia i eficiència.
  7. Impulsar el treball transversal entre les diferents àrees i coordinar les actuacions de totes elles segons l’establert en el Programa d’Actuació Municipal.
  8. Assistència amb veu i sense vot a les comissions informatives corresponents, i als òrgans de govern dels ens dependents de l’Ajuntament llevat en sigui membre.

El/la Director/a adjunt/a d’Economia

Les seves funcions són:

  1. Coordinar les activitats dels departaments i serveis amb competències en Economia: intervenció, tresoreria, gestió tributària, inspecció tributària i recaptació.
  2. Planificar i desenvolupar les polítiques i les línies estratègiques de la seva àrea, acordades pels òrgans de govern.
  3. Controlar la correcta assignació i utilització dels recursos econòmics, materials i humans, en els serveis del seu àmbit, amb la finalitat d’assegurar la consecució dels objectius definits.
  4. Definir els programes, projectes i serveis, així com les orientacions i prioritats que s’han de tenir en compte al definir el pla d’actuació de la seva àrea.
  5. Fer el seguiment continuat de l’evolució de la planificació, així com adoptar les mesures necessàries davant possibles desviacions.
  6. Assessorar als regidors/es de l’àrea en la presa de decisions en el seu àmbit d’actuació.
  7. Representar l’Ajuntament, per encàrrec o delegació dels regidors/es de la seva àrea, en reunions o sessions d’altres òrgans públics o privats.
  8. Responsabilitzar-se de l’execució de les funcions encomanades, especialment les atribuïdes per l’Alcaldia.
  9. Assistència amb veu i sense vot a les comissions informatives on es tractin matèries de la seva àrea.

Director/a adjunt/a de Recursos Humans i Agenda Digital


Les seves funcions són:

  1. Coordinar les activitats dels departaments i serveis amb competències en recursos humans i agenda digital.
  2. Impulsar els treballs del nou conveni del personal de l’Ajuntament de Lleida, així com de la valoració de llocs de treball, catàleg i plantilla. 
  3. Planificar i desenvolupar les polítiques i les línies estratègiques de la seva àrea acordades pels òrgans de govern. 
  4. Controlar la correcta assignació i utilització dels recursos econòmics, materials i humans, en els serveis del seu àmbit, amb la finalitat d’assegurar la consecució dels objectius definits. 
  5. Definir els programes, projectes i serveis, així com les orientacions i prioritats que s’han de tenir en compte al definir el pla d’actuació de la seva àrea. 
  6. Fer el seguiment continuat de l’evolució de la planificació, així com adoptar les mesures necessàries davant possibles desviacions. 
  7. Assessorar als regidors/es de l’àrea en la presa de decisions en el seu àmbit d’actuació. 
  8. Representar l’Ajuntament, per encàrrec o delegació dels regidors/es de la seva àrea, en reunions o sessions d’altres òrgans públics o privats.
  9. Responsabilitzar-se de l’execució de les funcions encomanades, especialment les atribuïdes per l’Alcaldia. 
  10. Assistència amb veu i sense vot a les comissions informatives on es tractin matèries de la seva àrea.

Director/a adjunt/a d’Innovació Social

Les seves funcions són:

  1. Coordinar les activitats dels departaments i serveis amb competències en participació, atenció al ciutadà, joventut, serveis socials, cultura, educació, drets civils, cooperació, feminismes, salut i esports. 
  2. Planificar i desenvolupar les polítiques i les línies estratègiques de la seva àrea acordades pels òrgans de govern.
  3. Controlar la correcta assignació i utilització dels recursos econòmics, materials i humans, en els serveis del seu àmbit, amb la finalitat d’assegurar la consecució dels objectius definits. 
  4. Definir els programes, projectes i serveis, així com les orientacions i prioritats que s’han de tenir en compte al definir el pla d’actuació de la seva àrea. 
  5. Fer el seguiment continuat de l’evolució de la planificació, així com adoptar les mesures necessàries davant possibles desviacions. 
  6. Assessorar als regidors/es de l’àrea en la presa de decisions en el seu àmbit d’actuació. 
  7. Representar l’Ajuntament, per encàrrec o delegació dels regidors/es de la seva àrea, en reunions o sessions d’altres òrgans públics o privats. 
  8. Responsabilitzar-se de l’execució de les funcions encomanades, especialment les atribuïdes per l’Alcaldia.
  9. Assistència amb veu i sense vot a les comissions informatives on es tractin matèries de la seva àrea.


Director/a adjunt/a de Promoció de la Ciutat


Les seves funcions són:

  1. Coordinar les activitats dels departaments i serveis amb competències en promoció econòmica, turisme i mercats. 
  2. Coordinar les activitats i relacions amb els ens dependents en competència en turisme, patrimoni històric amb destí turístic, congressos, fires i llotges. 
  3. Planificar i desenvolupar les polítiques i les línies estratègiques de la seva àrea, acordades pels òrgans de govern. 
  4. Controlar la correcta assignació i utilització dels recursos econòmics, materials i humans, en els serveis del seu àmbit, amb la finalitat d’assegurar la consecució dels objectius definits.
  5. Definir els programes, projectes i serveis, així com les orientacions i prioritats que s’han de tenir en compte al definir el pla d’actuació de la seva àrea. 
  6. Fer el seguiment continuat de l’evolució de la planificació, així com adoptar les mesures necessàries davant possibles desviacions. 
  7. Assessorar als regidors/es de l’àrea en la presa de decisions en el seu àmbit d’actuació. 
  8. Representar l’Ajuntament, per encàrrec o delegació dels regidors/es de la seva àrea, en reunions o sessions d’altres òrgans públics o privats. 
  9. Responsabilitzar-se de l’execució de les funcions encomanades, especialment les atribuïdes per l’Alcaldia.
  10. Assistència amb veu i sense vot a les comissions informatives on es tractin matèries de la seva àrea.

Director/a adjunt/a d’Agenda Urbana


Les seves funcions són:

  1.  Coordinar les activitats dels departaments i serveis amb competències en urbanisme, obra pública, mobilitat, serveis urbans, equipaments i instal·lacions, habitatge i sostenibilitat. 
  2.  Coordinar les activitats i relacions amb els ens dependents en competència en habitatge, serveis de mobilitat, paisatge urbà, sostenibilitat i gestió de residus. 
  3. Planificar i desenvolupar les polítiques i les línies estratègiques de la seva àrea, acordades pels òrgans de govern. 
  4.  Controlar la correcta assignació i utilització dels recursos econòmics, materials i humans, en els serveis del seu àmbit, amb la finalitat d’assegurar la consecució dels objectius definits.
  5. Definir els programes, projectes i serveis, així com les orientacions i prioritats que s’han de tenir en compte al definir el pla d’actuació de la seva àrea. 
  6. Fer el seguiment continuat de l’evolució de la planificació, així com adoptar les mesures necessàries davant possibles desviacions. 
  7. Assessorar als regidors/es de l’àrea en la presa de decisions en el seu àmbit d’actuació. 
  8. Representar l’Ajuntament, per encàrrec o delegació dels regidors/es de la seva àrea, en reunions o sessions d’altres òrgans públics o privats.
  9. Responsabilitzar-se de l’execució de les funcions encomanades, especialment les atribuïdes per l’Alcaldia. 
  10. Assistència amb veu i sense vot a les comissions informatives on es tractin matèries de la seva àrea.