Comissions especials

COMISSIÓ ESPECIAL DE LA TRANSPARÈNCIA

Aquesta Comissió tindrà la tasca específica de vetllar pel compliment de la normativa sobre transparència en els àmbits de l’acció de Govern municipal següents:

  1. L’organització institucional i l’estructura administrativa.
  2. La gestió econòmica, comptable, pressupostària i patrimonial.
  3. Les decisions i les actuacions amb una rellevància jurídica especial.
  4. La plantilla, la relació de llocs de treball i el règim retributiu.
  5. Els procediments administratius relacionats amb l’exercici de les seves competències.
  6. Els contractes i els convenis.
  7. Les convocatòries i l’atorgament de les subvencions i els ajuts públics.
  8. Els informes i els estudis.
  9. Els plans, els programes i les memòries generals.
  10. La informació estadística.
  11. La informació geogràfica.
  12. Les matèries i les actuacions la publicitat de les quals s’estableixi per norma.
  13. Qualsevol matèria d’interès públic, i les informacions que siguin demanades amb més freqüència per via de l’exercici del dret d’accés a la informació pública.

La Comissió tindrà capacitat d’encomanar informes, sol·licitar compareixences, emetre conclusions i qualsevol altra acció que es consideri oportuna, per acord dels membres de la mateixa. La Comissió sempre es podrà convocar de forma extraordinària per petició dels grups que representin 1/3 dels membres de la Corporació Municipal.

Aquesta Comissió serà presidida de forma rotatòria, cada 6 mesos, per un regidor/a que no formi part del govern municipal, a proposta del Grup Municipal corresponent i seguint l’ordre de menor a major representativitat. Arribat el cas, els membres amb dret a vot d’aquesta Comissió podran acordar la substitució del regidor/a que n’ostenti la Presidència. En aquest cas, la Presidència recauria en un regidor/a del següent Grup Municipal que pertoqués per rotació.

El Secretari General –o funcionari en qui delegui- actuarà de Secretari de la Comissió. La composició d’aquesta Comissió serà la mateixa que s’estableix per a les comissions ordinàries. Els acords es prendran per vot ponderat.
En allò no contemplat en aquest punt, s’aplicaran les normes de funcionament de les comissions ordinàries.

COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES

Correspon a la comissió especial de comptes l'examen, l'estudi i l'informe del Compte General de la corporació. Aquest Compte General està integrat pels comptes anuals de l’Ajuntament de Lleida, els seus organismes autònoms i les societats amb capital íntegrament municipal, afegint-se com a documentació complementària els comptes anuals de les fundacions i consorcis adscrits, així com les societats de capital majoritari de l’Ajuntament de Lleida.

Per a l'exercici adequat de les seves funcions, la comissió pot requerir la documentació complementària que consideri necessària i la presència dels membres i els funcionaris de la corporació especialment relacionats amb els comptes que s'analitzin.

Ordres del dia i Actes de les diverses Comissions Especials