Comissions informatives
L'Ajuntament de Lleida tindrà cinc comissions informatives de caràcter permanent:
Comissió Informativa del Bon Govern
Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació i gestió de polítiques municipals en matèria econòmica i la Hisenda municipal, pressupostos participatius, l’administració oberta, l’organització i el règim intern i de gestió de recursos humans.
Es debatran a la Comissió Informativa del Bon Govern els expedients propis d’aquest àmbit i les qüestions que facin referència a les diferents empreses, instituts i patronats municipals i consells associats a les polítiques relacionades anteriorment, com l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana.
Quan es tractin qüestions relacionades amb el règim interior, podran assistir-hi un representant de la Junta de Personal i un altre del Comitè d’Empresa.
La Comissió Informativa del Bon Govern es constituirà com a Comissió Especial de Comptes, la qual es regirà per les mateixes normes i amb caràcter general es constituirà, quan sigui procedent, coincidint amb la Comissió ordinària.
Comissió Informativa d’Acció i Innovació Social
Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació i gestió de polítiques municipals en matèria dels drets de les persones, serveis socials i lluita contra la pobresa energètica, polítiques educatives, les polítiques d’ocupació, de promoció de l’esport, la igualtat, les persones amb discapacitat i de les persones migrades, infància, la joventut i gent gran, cooperació, la ciutat diversa, les polítiques de promoció de la salut i el consum, la salut pública i els drets civils. Així mateix correspon a aquesta comissió conèixer els assumptes referents a les polítiques de participació ciutadana.
També s’informarà dels afers relacionats amb la Taula Interdepartamental de les polítiques de les dones.
Es debatran en la Comissió Informativa d’Acció i Innovació Social els expedients propis d’aquest àmbit i les qüestions que facin referència a les diferents empreses, instituts, patronats, consorcis o altres ens associats a les polítiques relacionades anteriorment com els de Serveis personals, l’Oficina Municipal d’Habitatge Social, el Consorci per a la gestió del servei d’acolliment a persones sense llar, el Consell Local de la Joventut, el Centre de Recursos Juvenils, l’Institut Municipal d’Ocupació, el Consell de la formació professional, el Centre Especial de Treball, l’IES adaptat de l’Escola de Jardineria.
Aquesta comissió haurà de vetllar pel compliment del Reglament de Participació Ciutadana a fi i efecte de garantir els processos de participació, consultes a la ciutadania i els altres mecanismes que afavoreixin la participació ciutadana.
També es debatran en aquesta comissió les qüestions que facin referència a la relació amb les organitzacions no governamentals (ONGs), etc.
Comissió Informativa de Gestió de la Ciutat
Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes de planificació, coordinació i gestió de l’hàbitat urbà i l’espai agrari, l’Agenda Urbana i la promoció del medi ambient, la sostenibilitat i la contractació pública i les concessions.
Es debatran en la Comissió Informativa de Gestió de la Ciutat els expedients propis d’aquest àmbit i les qüestions que facin referència a les diferents empreses, instituts, i consorcis, patronats municipals associats a les polítiques relacionades anteriorment, especialment l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana, la Fundació del Paisatge urbà, els assumptes relatius a la Fundació per a la Sostenibilitat Lleida 21, el Fòrum Ambiental, el Centre Municipal d’acollida d’animals i els serveis annexos, l’Agència de l’Energia de Lleida, etc.
Comissió Informativa de la Capital Cultural i les Oportunitats
Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació i gestió de polítiques municipals en matèria de polítiques a favor la cultura i la creativitat, la difusió del patrimoni cultural i de promoció de la cultura popular, les festes de la ciutat. Així com també conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació, gestió, promoció i projecció exterior de la ciutat, el turisme, la promoció econòmica, el comerç i l’emprenedoria.
Es debatran en la Comissió Informativa de Capital Cultural i de les Oportunitats els expedients d’aquells instituts, patronats, consorcis o altres ens associats a les polítiques relacionades amb la cultura i la promoció com les del Teatre de l’Escorxador, la Fundació Pública Teatre de la Llotja de Lleida, el Consorci del Turó de la Seu Vella, l’Auditori Municipal Enric Granados, el Centre de producció teatral, com també les relatives al Museu Morera, el Centre d’Art la Panera, el Museu de l’Automoció Roda Roda, el Museu de l’Aigua, la Comissió de Festes, el Centre de Negocis i Convencions, Turisme de Lleida i les relacions amb Fira de Lleida.
Comissió Informativa de Seguretat, Mobilitat, Civisme i Convivència
Correspon a aquesta comissió, conèixer aquells assumptes relatius a la planificació, coordinació i gestió de polítiques municipals en matèria de seguretat ciutadana, la prevenció, la protecció civil, les polítiques en matèria de mobilitat i el pla de mobilitat.
Així mateix, en aquesta comissió es coneixeran els assumptes relatius al civisme, l’estratègia per a la convivència, i especialment, els treballs sobre el Pacte per al Civisme.
Ordres del dia i les actes de les diferents Comissions Informatives