Llum verda a dos grans projectes que transformaran la mobilitat a Lleida
El Ple Municipal aprova inicialment el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i la Zona de Baixes Emissions
El Ple Municipal aprova inicialment el Pla de Mobilitat Urbana Sostenible i la Zona de Baixes Emissions
L’Ajuntament de Lleida ha programat diferents propostes per promoure més sostenibles, segurs i saludables com són els desplaçaments a peu, en bicicleta, en transport públic o amb vehicle elèctric
L’alcaldessa accidental, Cristina Morón, ha plantejat avui als grups aquesta regulació en una comissió extraordinària i ha explicat que serà “molt progressiva”, amb tres fases d’implantació, una moratòria inicial i garantint excepcions per evitar un gran impacte en el dia a dia de la ciutadania
També es contemplen mesures complementàries, com una xarxa d’aparcaments dissuasius connectada amb el transport públic
A més, s’ha presentat el nou Pla de Mobilitat, que prioritza les persones, amb actuacions per potenciar la mobilitat a peu, millorar la xarxa de transport públic i pacificar el trànsit rodat en barris i en entorns escolars
La Paeria adjudicarà en els propers dies el projecte de la Zona de Baixes Emissions de Lleida
Comptarà amb una anàlisi ambiental i econòmica i definirà les seves característiques com la superfície de sòl urbà residencial en què s’aplicarà, les exempcions i moratòries, la calendarització, la distribució dels estacionaments dissuasius i de la xarxa de transport col·lectiu urbà, entre altres, que aniran lligats al Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible de Lleida
L’actuació permetrà eixamplar el pas, que en el seu punt més estret és d’1,25 metres d’ample a 3,10 metres
Els treballs formen part del conjunt d’obres que la Paeria farà a la zona de l’Escorxador - Instituts-Sant Ignasi, per millorar la mobilitat i la seguretat viària, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència de l’Estat, finançat pels fons europeus Next Generation L’actuació se suma les obres iniciades a la rambla d’Aragó i n’hi ha més de previstes, que s’iniciaran els pròxims dies, dins el projecte d’implantació de nous eixos de vianants, bicicletes i transport públic de la futura zona de baixes emissions
El primer tinent d’alcalde, Toni Postius, ha presidit aquesta tarda la constitució d’aquest ens, una de les cinc comissions de treball derivades del Consell de Ciutat. Durant la trobada s’ha informat de l’estat de diferents grans projectes en marxa a la ciutat, com el polígon de Torreblanca, l’estació d’autobusos, els ajuts Next Generation i la zona de baixes emissions.
La Paeria posa en marxa una campanya per difondre els canvis i el conjunt del contingut d'aquesta normativa. Els patinets no poden circular per les voreres, sinó que han de fer-ho pel carril bici, calçades limitades a 30 km/h o per zones de vianants expressament autoritzades.
El tinent d’alcalde Toni Postius ha explicat, d’una banda, les diferents accions per transformar la mobilitat de la ciutat, amb zona de baixes emissions, nous eixos de vianants i carril bici i transport públic elèctric, i de l’altra, la rehabilitació del Palau de Vidre, del Pal·las o les Josefines, entre altres edificis proposats en la convocatòria dels PIREP
El govern presenta als grups municipals en una comissió extraordinària els projectes de promoció de la mobilitat sostenible finançats amb fons europeus, que també inclouen nous eixos per a vianants, bicicletes i transport públic, l’adquisició d’autobusos elèctrics i un nou sistema de gestió del transport públic. Es farà un procés participatiu per a definir la regulació d'aquesta àrea de trànsit restringit al centre de la ciutat, que és obligatòria per llei, ha explicat el tinent d'alcalde Toni Postius.
L'alumnat participa en un projecte Erasmus sobre la mobilitat sostenible d’àmbit Europeu i aportarà les propostes de Lleida com a arguments en el seus treballs.
El regidor de Transició Ecològica, Jaume Rutllant, ha participat en la trobada convocada per la consellera Teresa Jordà per a refermar el posicionament en favor de la reducció de la contaminació atmosfèrica i la mobilitat sostenible.
El document inclou un compromís per reduir un 15% les emissions de contaminants i preveu potenciar les zones de baixes emissions i la mobilitat sostenible.
L’ajut permetrà afrontar projectes per un valor total de més de 10 milions d’euros com la posada en marxa d’una zona de baixes emissions al centre de Lleida, la creació de nous eixos de vianants i carril bici i la potenciació del transport públic amb autobusos elèctrics i millores tecnològiques. El paer en cap, Miquel Pueyo, destaca que és una “notícia històrica que ens permetrà avançar en el canvi de model de mobilitat que volem per a la ciutat”. El primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme, Toni Postius, ha remarcat que aquests projectes permetran completar la xarxa de carril bici i “començar a arranjar per fi el polígon industrial El Segre”.
La Diputació de Lleida ha acollit avui la reunió de la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies Lleida, amb l’assistència del secretari de Territori i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín, el primer tinent d’alcalde de la Paeria, Toni Postius, i les principals alcaldies de la plana de Lleida. Postius ha reclamat abordar els greuges amb les freqüències i preus dels trens Avant i col·laboració per posar en marxa la futura Zona de Baixes Emissions amb visió territorial.