13. Clàusula de confidencialitat
De conformitat amb el que disposa l’article 21 de la Directiva 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014, sobre contractació pública; els articles 26.1.l), 140 i 153 del text refós de la Llei de contractes del sector públic, aprovat pel Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre; l’Informe 11/2013, de 26 de juliol, de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, i la Resolució 115/2016, d’1 de setembre, del Tribunal Català de Contractes del Sector Públic, es considera convenient que els plecs de clàusules administratives incorporin una clàusula de confidencialitat que permeti l’equilibri entre el dret de confidencialitat dels licitadors i els principis de publicitat i transparència. Així mateix, en els termes de l’Informe 11/2013, de 26 de juliol, de la Comissió Permanent de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa, resulta recomanable que, en els plecs, a més de recollir-se una clàusula genèrica de confidencialitat, similar a la que es proposa, també s’adverteixi als licitadors de tot allò que en cap cas té caràcter confidencial.
Models de clàusules:
Els documents i les dades presentats pels licitadors es poden considerar de caràcter confidencial si inclouen secrets industrials, tècnics o comercials i/o drets de propietat intel·lectual, i quan la difusió d’aquests a terceres persones pugui ser contrària als interessos comercials legítims dels licitadors i/o perjudicar la competència lleial entre les empreses del sector; o bé quan el tractament d’aquests pugui ser contrari a les previsions de la normativa en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Si escau, els licitadors han de presentar una declaració de confidencialitat que ha de ser necessària i proporcional a la finalitat o interès que es vol protegir, i han de determinar de forma expressa i justificada els documents i/o les dades facilitades que considerin confidencials. No s’admeten declaracions genèriques o no justificades del caràcter confidencial. Sens perjudici de la declaració de confidencialitat dels licitadors, davant d’una sol·licitud d’informació correspon a l’òrgan de contractació valorar si aquesta qualificació és correcta, d’acord amb els principis de publicitat i de transparència que regeixen l’actuació administrativa, i corregir-la si escau, prèvia audiència dels licitadors. En cap cas tenen caràcter confidencial la proposta econòmica, les dades del Document Europeu Únic de Contractació (DEUC) que consten a registres públics i les dades següents en relació amb la proposta tècnica...(*).