- En el supòsit que dues o més proposicions s’igualin com a més avantatjoses segons la ponderació establerta en els criteris d’adjudicació, tindrà preferència en l’adjudicació la proposició presentada per aquelles empreses que acreditin que compleixen amb mesures destinades a promoure la igualtat d’oportunitats entre dones i homes en el mercat de treball, establertes de conformitat amb el que preveu la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes, sempre que dita proposició iguali en els termes les més avantatjoses, des del punt de vista dels criteris objectius que serveixen de base per a l’adjudicació.
- En el supòsit que dues o més proposicions s’igualin com a més avantatjoses segons la ponderació establerta en els criteris d’adjudicació, tindrà preferència en l’adjudicació la proposició presentada per aquelles empreses que acreditin que compleixen amb mesures de conciliació laboral, personal i familiar del personal adscrit a l’execució del contracte.
- En el supòsit que dues o més proposicions s’igualin com a més avantatjoses segons la ponderació establerta en els criteris d’adjudicació, tindrà preferència en l’adjudicació la proposició presentada per aquelles empreses que acreditin que disposen de major percentatge de persones adscrites a l’execució del contracte amb contractes indefinits.
- En el supòsit que dos o més proposicions s’igualin com a més avantatjoses segons la ponderació establerta en els criteris d’adjudicació d’aquest plec, tindrà preferència en l’adjudicació aquella proposició presentada per aquelles entitats reconegudes com organitzacions de comerç just en els contractes que tinguin per objecte productes en què existeixi alternativa d’aquesta naturalesa.
- Tindrà preferència en l’adjudicació del contracte, sempre que iguali en els termes les més avantatjoses des del punt de vista dels criteris que serveixin de base per a l’adjudicació, la proposició presentada per les empreses licitadores que acreditin haver creat en els darrers anys més oportunitats d’ocupació per a persones en situació d’exclusió social o en greu risc d’arribar-hi, les quals estiguin desocupades i tinguin dificultats importants per a integrar-se en el mercat de treball ordinari, i/o que estiguin incloses en algun dels col·lectius següents:
- Persones amb disminució física, psíquica o sensorial o amb malalties mentals que tinguin possibilitats d’inserció en el món laboral.
- Persones destinatàries de la renda garantida de ciutadania.
- Persones que no puguin accedir a la renda garantida de ciutadania perquè no compleixen els requisits establerts per l’article 7.1 de la Llei 14/2017, de 20 de juliol, de la renda garantida de ciutadania.
- Joves més grans de setze anys i menys de trenta provinents d’institucions de protecció de menors.
- Persones amb problemes de drogoaddicció o alcoholisme que es trobin en procés de rehabilitació i reinserció social.
- Interns de centres penitenciaris la situació dels quals els permeti accedir a una ocupació, persones en llibertat condicional i persones exrecluses.
- Persones que no puguin accedir a la renda garantida de ciutadania, però que es trobin, segons el parer dels serveis socials competents, en situació de risc d’exclusió.
- Aturats de llarga durada més grans de quaranta-cinc anys. La creació d’oportunitats d’ocupació per als col·lectius esmentats pot acreditar-se mitjançant la presentació de contractes de treball, tallers d’ocupació, plans formatius i programes de seguiment tutorial, entre altres mitjans.
- Persones que disposin del certificat d’exclusió social.