A. Metodologia d’elaboració

L’elaboració de la Guia de Contractació pública social de l’Ajuntament de Lleida té com a punt inicial el document-base elaborat pel Servei de Contractació.

Aquest document serà lliurat a la Presidència de la Comissió per a la Contractació responsable per tal que sigui tramés a tots els seus membres.

El Servei de Contractació també posarà a disposició dels integrants de la Comissió els corresponents dossiers de documentació que continguin: la normativa aplicable en matèria contractual a les administracions públiques, altres models de guies de contractació, articles d’experts, etc. S’establirà el procediment electrònic adient perquè puguin tenir accés còmode i àgil a aquesta documentació.

La Comissió decidirà el tràmit i el procediment que consideri més adequat pel debat del document. El Servei de contractació destinarà una persona per donar suport administratiu a la Comissió i per recollir les conclusions, suggeriments, aportacions, etc. en un document final.

El document de proposta que resulti dels debats i conclusions de la Comissió haurà de ser informat pels serveis jurídics del departament i per la Secretaria General i Intervenció.

Informat el document podrà ser sotmès a aprovació per l’òrgan competent de la Paeria. En aquest sentit, cal tenir en consideració que els documents qualificats com a “Guia” no estan categoritzats jurídicament en la normativa de règim local; no es poden considerar normes reglamentàries en tant que únicament estableixen pautes d’actuació i tenen un elevat component orientatiu (no imperatiu). Això faria que, en un primer anàlisi, la competència per a la seva aprovació hauria de correspondre a l’Alcaldia, en aplicació de les previsions de l’article 21.1.s) de la LRBRL. Malgrat aquesta atribució formal, no es pot descartar que la Guia pugui també ser aprovada pel Plenari, en tant que afecta a totes les contractacions que faci la Paeria (incloses les que són de competència plenària). Ambdues interpretacions serien raonables.