L'OBC celebra els 30 anys de l'Auditori Enric Granados
Jörg Widmann, direcció i clarinet. Sarah Aristidou, soprano. Oboè per determinar. Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
- https://www.paeria.cat/ca/actualitat/agenda/lobc-celebra-els-30-anys-de-lauditori-enric-granados
- L'OBC celebra els 30 anys de l'Auditori Enric Granados
- 2025-02-07T20:00:00+01:00
- 2025-02-07T21:30:00+01:00
- Jörg Widmann, direcció i clarinet. Sarah Aristidou, soprano. Oboè per determinar. Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
Jörg Widmann, direcció i clarinet. Sarah Aristidou, soprano. Oboè per determinar. Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
- Cultura Música Inauguracions i cloendes
- 07/02/2025 de 20:00 a 21:30 (Europe/Madrid / UTC100)
- Auditori Municipal Enric Granados - Ajuntament de Lleida, Pl. de Josep Prenafeta s/n, 25004 - Lleida
- Auditori Municipal Enric Granados
- auditori@paeria.cat
- 973700639
- Auditori
-
22 € / 20 €
- Lloc web extern
LA REFORMA DE MENDELSSOHN AMB JÖRG WIDMANN I SARAH ARISTIDOU
UNA CELEBRACIÓ SIMFÒNICA D’ESPIRITUALITAT RENOVADA
Jörg Widmann, direcció i clarinet
Sarah Aristidou, soprano
oboè per determinar
Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
Jörg Widmann, un dels compositors més programats en auditoris de tot el món, intervé com a director i solista en un concert centrat en obres de Mendelssohn i de creació pròpia. L’obertura Les Hèbrides, concebuda en la mateixa època que la Simfonia escocesa, recrea l’atmosfera de misteri que embarga aquestes illes, concretament l’anomenada Cova de Fingal.
Versuch über die Fuge, compost per Widmann el 2005, requerirà la participació d’una soprano, a més de l’oboè i del conjunt orquestral. Com en la posterior adaptació d’una sonata de Mendelssohn per a piano i clarinet, el seu instrument predilecte, podrà apreciar-se la versatilitat de la seva activitat compositiva.
La Simfonia n. 5 “de la Reforma” no va ser, malgrat la numeració, l’última composta per Mendelssohn. Amb un llenguatge ancorat en la sensibilitat del seu segle, recupera l’equilibri del passat clàssic i certs ressons del Barroc, tant pel contrapunt com per l’ús de melodies luteranes.