L’alcalde Larrosa acorda amb el ministre Hereu impulsar la capacitat industrial de Lleida, especialitzada en el sector agroalimentari
En la visita a la Cambra de Comerç d’Espanya s’ha pactat l’impuls d’una incubadora d’empreses agroalimentàries d’alta tecnologia i un coworking per a emprenedors i petites empreses
La secretaria d'Estat de Transports s’ha compromès a incloure Lleida en un canvi de la normativa aeroportuària que simplificarà els tràmits urbanístics
El paer en cap reclama a l’Estat col·laboració per impulsar les rodalies de Lleida i millores en els serveis d’alta velocitat
En la visita a la Cambra de Comerç d’Espanya s’ha pactat l’impuls d’una incubadora d’empreses agroalimentàries d’alta tecnologia i un coworking per a emprenedors i petites empreses
La secretaria d'Estat de Transports s’ha compromès a incloure Lleida en un canvi de la normativa aeroportuària que simplificarà els tràmits urbanístics
El paer en cap reclama a l’Estat col·laboració per impulsar les rodalies de Lleida i millores en els serveis d’alta velocitat
La Paeria, d’acord amb la Cambra de Comerç de Lleida i la d’Espanya, impulsarà la creació a Lleida d’una incubadora d’alta tecnologia aplicada al sector de l’agroalimentació i d’un espai de coworking, pensat per a emprenedors i petites empreses en projectes de creació de valor de sectors vinculats a la tecnologia i el màrqueting. Així ho van acordar en la seva trobada a Madrid el passat dilluns l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, el president de la Cambra de Comerç d’Espanya, José Luis Bonet, i el de Lleida, Jaume Saltó.
Larrosa ha explicat avui que aquest espai de coworking tindrà la seva seu al Centre Històric, on la Paeria, tal com es va anunciar en la presentació del Pla d’Actuació Municipal, vol promoure un districte jove i innovador, vinculat a la creació de noves empreses.
En la visita del paer en cap a Madrid també va tenir un paper important l’agenda industrial. Larrosa ha explicat que en la reunió amb el ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu, celebrada també dilluns passat, van estar analitzant l’encaix de Lleida en l’estratègia de reindustrialització que promou el ministeri en el conjunt de l’Estat i de la necessitat d’apostar per l'especialització en l’àmbit agroalimentari i la bioeconomia.
L’alcalde ha destacat que aquest és un posicionament en el qual la ciutat porta molts anys avançant, definint un model de ciutat i un model industrial, amb l’objectiu “de retenir a Lleida les inversions de les grans empreses del sector agroalimentari de Lleida i captar inversions que s’alineïn amb aquest ecosistema del qual ens volem dotar”. “Lleida ha de ser capital de l’agroindústria en un entorn regional europeu i generar valor afegit”, ha indicat.
En la reunió amb el secretari d’Estat de Transports, José Antonio Santano, es va tractar també sobre la tramitació del polígon de Torreblanca perquè el govern pugui agilitzar els informes pendents de Carreteres, Ferrocarrils i Adif, necessaris perquè la Generalitat pugui aprovar el Pla Director Urbanístic.
En aquest sentit, es va parlar també amb el secretari d’Estat de Transports de les millores de mobilitat necessàries per al polígon, com el desdoblament de la carretera N-240 entre Lleida i Les Borges Blanques.
Simplificació de la tramitació urbanística
La reunió amb Santano també ha permès concretar la inclusió de Lleida en un canvi de la regulació de la normativa aeroportuària que permetrà agilitzar les tramitacions de llicències urbanístiques.
L’alcalde ha explicat que Lleida està a la zona d'influència de l’aeroport d’Alguaire i això fa que fins ara qualsevol tramitació urbanística que afecti els volums de les edificacions requereixi un informe de l’Agència Espanyola de Seguretat Aèria, cosa que alenteix els tràmits, una mitjana d’uns quatre mesos. Amb aquest canvi, els tècnics municipals validaran expedients com a administració cooperant i s’estalviarà aquest temps, una millora que Larrosa ha volgut emmarcar en la vocació de promoció de la dinamització econòmica i d'acompanyament a les inversions que vol impulsar la Paeria.
Rodalies de Lleida i alta velocitat
Una altra de les qüestions importants tractades amb la secretaria d’Estat de Transports ha estat la vinculada a les infraestructures ferroviàries. Larrosa demanat suport per a impulsar la línia de Rodalies de Lleida amb Montsó, que “és especialment difícil perquè hi ha diverses administracions implicades”, com són els governs de la Generalitat i de l’Aragó, a més del de l’Estat. “He traslladat al govern d’Espanya que aquest tema requereix l’esforç de les tres administracions. Els alcaldes i alcaldesses de la línia ja ens hem posat d’acord”, ha afirmat el paer en cap, que ha destacat la importància de tenir “una visió global i integrada del sistema de Rodalies de Lleida”, que permeti avançar en un espai econòmic comú.
Larrosa també ha plantejat al secretari d'Estat les mancances en la línia d’alta velocitat que passa per Lleida, com són la dificultat d’aconseguir bitllets en molts combois i la manca de competitivitat tarifària. Per això, li ha demanat més freqüències de trens AVE i Avant, així com parades dels combois internacionals i dels operadors Iryo i Ouigo. Pròximament, ha afegit l'alcalde, plantejarà també aquestes inquietuds al president de Renfe, que té previst visitar Lleida pròximament.
Memòria Democràtica
Finalment, l’agenda de l’alcalde Larrosa a Madrid ha inclòs també una trobada amb Fernando Martínez López, secretari d’Estat de Memòria Democràtica, amb el qual es va acordar la signatura d’un conveni perquè el govern de l’Estat participi en la redacció del projecte del futur Centre d’Interpretació de la Guerra Civil de Lleida. Pròximament, la Paeria plantejarà una proposta de conveni, per preveure aquest equipament dins del marc del futur Museu d’Història de la Ciutat. El secretari d’Estat també s’ha compromès a col·laborar en altres projectes de memòria democràtica que impulsa la Paeria.