El paer en cap, al costat de la consellera Capella i el subdelegat del Govern, aquest matí en l'acte de la comissió de Rodalies a la Diputació.

L’alcalde Larrosa demana que el nou Pla de Rodalies integri totes les línies ferroviàries que passen per Lleida

El paer en cap ha celebrat les millores que la Generalitat ha anunciat avui per a la línia R12 a l’eix de l’A-2, però ha reclamat un calendari clar d’execució, que també es potenciï el servei cap a les Borges, Almacelles i Montsó, i participació del món local en la gestió

El paer en cap ha celebrat les millores que la Generalitat ha anunciat avui per a la línia R12 a l’eix de l’A-2, però ha reclamat un calendari clar d’execució, que també es potenciï el servei cap a les Borges, Almacelles i Montsó, i participació del món local en la gestió

El paer en cap, Fèlix Larrosa, ha destacat avui durant la seva participació en la Comissió de Seguiment del Pla de Rodalies de Lleida celebrada aquest matí a la Diputació, la necessitat que la millora del servei ferroviari abasti totes les línies que passen per la ciutat.

Larrosa ha celebrat l’anunci fet aquest matí per la consellera de Territori Ester Capella d'augment del nombre de circulacions a l’R12, ja que “la millora de Rodalies suposa la millora de la competitivitat econòmica i social de Lleida”. El Govern planteja que les freqüències de pas de trens entre Lleida i Cervera s'incrementin de les 6 per sentit actuals a 11 d’anada i 12 de tornada en dues fases durant l’any vinent.

No obstant això, l’alcalde ha posat de manifest la necessitat d’anar més enllà. “Qualsevol ciutadà ha de poder anar en tren de Cervera a Montsó, de les Borges a Balaguer o d’Almacelles  a Mollerussa, per exemple. Conformem un espai econòmic comú i totes les actuacions que fem en diferents àmbits ho haurien de tenir en compte”, ha afirmat i ha demanat tenir en compte també la intermodalitat amb altres mitjans de transport com els autobusos.

Així, el paer en cap ha defensat la necessitat d’afrontar també la millora del servei a les línies R13 i R14 cap a Les Borges, Montblanc i el camp tarragoní, i de fer el mateix amb la línia regional cap a Saragossa, que inclou les estacions lleidatanes de Raimat i Almacelles –ara tancades– i altres de la Franja com Montsó, Binéfar i Tamarit, fent les gestions oportunes necessàries amb els governs de l’Estat i de l’Aragó.

L’alcalde també ha plantejat que cal fixar un calendari clar per a l’execució del Pla de Rodalies i definir un model de gestió que tingui en compte la participació del món local. "Defensem la gestió arrelada al territori i proposem que la societat mercantil que gestioni Rodalies hauria d’incloure el territori i els ens locals. Lleida ha de tenir presència", ha declarat Larrosa, que s’ha posat a disposició de la conselleria i de la resta d’actors implicats per avançar en aquestes qüestions.

A la reunió celebrada avui a la diputació de Lleida també han participat el president de la institució, Joan Talarn i Gilabert, el secretari de Mobilitat i Infraestructures, Marc Sanglas i Alcantarilla, el director de Transports i Mobilitat, Oriol Martori i Gallissà, el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Antoni Segarra i Barreto, la delegada del Govern de la Generalitat a Lleida, Montse Bergés i Saura, i el subdelegat del Govern espanyol a Lleida, José Crespín Gómez, juntament amb representants del món municipal, sindicats i la Cambra de Comerç.