El Pla Educatiu d’Entorn organitza aquest divendres a la tarda el primer “Fem Secà en família”..

El Pla Educatiu d’Entorn organitza aquest divendres el primer “Fem Secà en família”

La iniciativa vol promoure una tarda amb infants, joves i famílies del barri per celebrar una jornada comunitària, lúdica i educativa.

La iniciativa vol promoure una tarda amb infants, joves i famílies del barri per celebrar una jornada comunitària, lúdica i educativa.

La Comissió d’escola i entorn del barri del Secà de Sant Pere, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn de Lleida, ha organitzat per aquest divendres, 19 de maig, la primera edició del “Fem Secà en família”. La jornada es farà de 17 a 19 h a la plaça de Sant Pere, amb un programa d’activitats, obert a la població del barri i el conjunt de la ciutadania, que hauran preparat les entitats participants de la comissió. La proposta sorgeix de la Comissió per restablir les relacions després d’un temps aturats per la pandèmia i fomentar els vincles entre les entitats del barri, fent barri de manera conjunta. Així, les entitats i recursos del barri s’han implicat en el disseny i l’organització d’una tarda comunitària, lúdica i educativa, per valorar el treball conjunt i en comunitat. La jornada, que segueix el model que ja es fa altres zones de la ciutat, s’ha pensat perquè hi puguin participar infants, joves i famílies del barri.

El Pla Educatiu d’Entorn, que es desenvolupa a través d’un conveni entre la Paeria i el Departament d’Educació de la Generalitat, és una proposta educativa que té la finalitat de donar una resposta comunitària i integradora a les diferents necessitats presents en la societat. D’aquesta manera, a través de la coordinació i dinamització d’accions educatives en diversos àmbits, s’intervé amb els infants i joves de cada territori.

Les Comissions derivades del Pla Educatiu d’Entorn són un espai de trobada i de treball de diferents institucions, recursos i entitats dels barris de Lleida. Des d’aquestes, es vetlla per dissenyar i articular actuacions que cerquen donar resposta a les necessitats de cada zona. També esdevenen espais en els quals es comparteixen interessos i inquietuds entre diversos agents socials i professionals del barri, vinculats amb el territori i amb la infància, l’adolescència i la joventut.